COVID19-information

LÄS MER

JOBBA HOS CITROËN

K.W. Bruun Autoimport AB hanterar importen av Citroën person- och transportbilar samt reservdelar till den svenska marknaden.

Vill du vara med och fortsätta att utveckla Citroën på den svenska marknaden? Då är du alltid välkommen att söka de lediga tjänster som presenteras här.

LEDIGA TJÄNSTER

Retail Aftermarket Specialist

Chief Development Director

Retail Aftermarket Specialist till K.W. Bruun Autoimport AB

 

K.W. Bruun Autoimport AB är en av Sveriges största bilimportörer och ansvarar i dag för importen av Peugeot, Opel, DS och Citroën till den svenska marknaden.

Som en del av den framgångsrika danska koncernen Interdan Bil A / S, är K.W. Bruun Autoimport AB ett bolag med kraftig tillväxt, främst kännetecknat av framgång, ambition och en stark kultur där det finns en kort väg från tanke till handling.

Vi växer och utvecklas ständigt, därför behöver vi nu en Retail Aftermarket Specialist, till vårt huvudkontor i Malmö som kan bli en del av vårt team där vi arbetar flexibelt, snabbt och agilt.

 

Tjänstens ansvarsområden

Tjänsten innebär att vara K.W. Bruuns representant ut mot återförsäljare/verkstäder i samtliga frågor som rör affärsförhållandet avseende servicemarknad mellan parterna. Personen ska optimera återförsäljarens servicemarknadsaffär tillsammans med återförsäljaren för att uppnå överenskomna mål samt föra ut K.W Bruuns olika initiativ på området vidare till återförsäljarnätet.

Samtidigt ska personen vara lyhörd för återförsäljarens önskemål och behandla dessa inom ramen för K.W Bruuns verksamhet. Personen är K.W Bruuns interna expert när det gäller frågor om återförsäljarens servicemarknad.

 

Arbetsuppgifter

  • Bidra till att optimera servicenätet för respektive varumärke, geografiskt och affärsmässigt, i Sverige och för respektive varumärke.
  • Skapa och komma överens om årsplaner, mål och andra nyckeltal för servicemarknaden hos återförsäljaren.
  • Löpande följa upp nyckeltal för servicemarknaden med återförsäljaren (såsom t.ex. inköp, försäljning, kundnöjdhet etc.)
  • Med regelbunden intervall genomföra digitala affärsmöten med relevant personal hos återförsäljare.
  • Löpande övervaka finansiell status och förhållanden hos våra återförsäljare.
  • Vara återförsäljares kontaktperson hos K.W Bruun i frågor rörande servicemarknad.
  • Skapa, initiera och implementera åtgärder och handlingsplaner inom reservdelsförsäljning, verkstad och marknadsföring för att utveckla återförsäljarens servicemarknad.
  • Bistå avdelningar och/eller ledning inom K.W. Bruun i olika projekt efter behov.
  • Bistå med registervård och systemuppdateringar i förekommande PSA- respektive K.W Bruun-system.

 

Kvalifikationer och krav

Företagets inställning och målsättning är att medarbetarna ska arbeta självständigt och vara självgående samt hålla sig uppdaterade på de avtal, regler, rutiner och lagar som berör ansvarsområdet. Vidare förväntas alla samarbeta efter allra bästa förmåga med kollegorna inom företaget likväl som med företagets kunder och andra samarbetspartners. Det ligger i det personliga ansvaret att säkerställa att tidsplaner hålls och att arbetet alltid utförs med högsta möjliga kvalitét samt att ansvarsområdet är rätt bemannat vid ledighet.

Tidigare erfarenhet från bilbranschen är ett krav, vi ser gärna att du som söker arbetet har arbetat som servicerådgivare eller haft en annan kundfokuserad roll på en verkstad.

 

Personen förväntas vara

  • Analytisk, kreativ och strukturerad med gott sinne för administration.
  • Goda språkkunskaper i svenska och engelska, samt en förmåga att uttrycka sig väl i tal, skrift och översättningar.
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office.
  • Driven och ansvarstagande med positiv och ödmjuk attityd och stor social förmåga.
  • Nyfikenhet och intresse av att lära och att uppgifter blir genomförda.
  • Tjänsten kan omfatta resor till våra återförsäljare, kunder och leverantörer.
  • Fullständigt diskret gällande information som denna ställning ger tillgång till.

 

Vi erbjuder

Din arbetsplats kommer vara i våra fräscha lokaler på huvudkontoret i Malmö i en öppen kontorsmiljö. Vi har näst intill alla funktioner inhouse, vilket gör att det är en kort väg från tanke till handling. Här kommer du att vara en del av ett ambitiöst team som kännetecknas av engagemang, professionalism, högt tempo och goda utvecklingsmöjligheter. Vår personalkultur kännetecknas av en informell miljö samt att vi har en öppen och ärlig dialog. Dessutom omfattas vi av kollektivavtal och erbjuder andra fina personalförmåner.

Hoppas du finner tjänsten intressant, tveka inte att söka tjänsten redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

ANSÖK OM TJÄNSTEN

CHIEF DEVELOPMENT DIRECTOR

 

Älskar du affärer och motiveras av att driva verksamheten framåt? Då kanske du är K.W. Bruun:s nya Chief Development Director.


Om tjänsten

På K.W. Bruun kommer du till en arbetsplats som har en genuin affärs- och säljkultur, teamandan är stark och tillsammans driver vi verksamheten framåt. I rollen som Chief Development Director kommer du att vara CEO:s högra hand, du kommer avlasta och supportera CEO i ”long term business” och strategiska planer. Du kommer även att ingå i ledningsgruppen. Tjänsten är placerad i Malmö på vårt fräscha kontor i Hyllie.
 

Dina arbetsuppgifter

Ditt arbete kommer huvudsakligen att innebära att stötta och avlasta CEO. Du kommer initiera och planera projekt och leverera dessa med starkt resultatfokus. Andra arbetsuppgifter som du kommer arbeta med är:

  • Sparring och motspel till CEO
  • Exekutering av ledningsprojekt av strategisk eller taktisk karaktär, specifikt
    • Eurorepar/QuickService
    • DMS/Dealerbridge
    • CRM
    • Försäljningsstrategi
    • Framework till BI-avdelningen
  • Förberedelse till QMP-möte, MAP-möte, och andra möte med PSA (storytelling, struktur, presentation)
  • Framgångsrikt genomförande av affärskritiska projekt
  • Främja KWBs image till PSA genom att säkerställa professionella och väl förberedda QMP-möten, MAP-möten eller liknande
  • Identifiera möjligheter för optimering av intäkter och verksamhet. Tar lead på och genomför dessa.
  • Bygga en grundläggande förståelse för de kommersiella mekanismerna gällande prissättning och kampanjer inom en kort period (1 år) och har efter en längre period (2 år) byggt upp en förståelse i den utsträckningen att du kan ta självständigt ansvar för detta 

 

Vem är du?  

Rollen ställer höga krav på din ansvarsförmåga och självständighet. Vi ser gärna att du har minst fem års praktiskt erfarenhet, möjligtvis har du tidigare arbetat som Management Konsult, dock inget krav. Tjänsten kräver att du på ett pragmatiskt och strukturerat sätt kan genomföra de arbetsuppgifter du blir tilldelad.

Vi tror att du är en viljestark person som inte räds för diskussioner, då det kommer krävas av dig att utmana CEO i vissa avseende. Du har erfarenhet av att arbeta med projektstyrning, kommunikation och är en van förhandlare. Vidare ser vi gärna att du har en hög analytisk förmåga, trivs i ett högt arbetstempo samt har en god självinsikt. Krav för tjänsten är att du talar och skriver på svenska och engelska obehindrat. Det är en självklarhet för oss att du, precis som vi, bidrar med en trevlig stämning på arbetet och verkar utifrån den gemensamma kultur vi byggt upp här.

Hoppas du finner tjänsten intressant, tveka inte att söka tjänsten redan idag då vi går igenom urvalet löpande.

 

Vi ser fram emot din ansökan!

 

ANSÖK OM TJÄNSTEN

Top