COVID19-information

LÄS MER

TILLGÅNG TILL SOS ASSISTANS

MED CITROËN CONNECT BOX

Citroën Connect Box är installerad i kupén på din Citroën. Den ger dig tillgång till tjänsten SOS & Assistans så att du kan ta del av en tryggare och säkrare körning.

CITROËN CONNECT BOX

Citroën Connect Box har ett inbyggt SIM-kort som gör det möjligt att komma åt uppgifter via internet, samt en uppkopplad GPS-mottagare.

Utrustning Citroën Connect Box

SOS & ASSISTANS

FÖR SÄKRA OCH TRYGGA RESOR

SOS och Assistans är Citroëns tjänst för nödsamtal och assistans, som vid olycka eller annan allvarlig situation ser till att lämplig hjälp skickas till platsen. Tjänsten är tillgänglig dygnet runt, 7 dagar i veckan, och inget abonnemang behövs.

Kvinna med headset som använder en dator och arbetar på ett callcenter

NÖDSAMTAL TILL
RÄDDNINGSCENTRALEN

Vid en kollision finns en nödsamtalsfunktion vilken kontaktar en räddningscentral som vid behov skickar ut hjälp till olycksplatsen. Tjänsten aktiveras genom att trycka på ”SOS-knappen” i tre sekunder.

UTLÖSNING AV ASSISTANSFUNKTION

Assistansfunktionen kan aktiveras vid haveri eller sjukdom hos en fordonspassagerare.

För att påbörja ett nödsamtal trycker du på knappen med Citroëns logga i tre sekunder. Du kopplas då till ett callcenter där en utvärdering av situationen görs och vid behov påbörjas därefter en hjälpåtgärd.
Förare utanför sitt fordon i väntan på att assistanstjänsten ska komma.
Top