FRÅGOR OCH SVAR OM CONNECTED SERVICES
Om du har frågor om MyCitroën eller Connected Services, kan du se om du hittar svar på din fråga här.
Om du inte hittar svaret här kan du skicka ett mail med nedan uppgifter till connectedservices@kwbruun.se för att få så bra svar och hjälp som möjligt. Förväntad svarstid inom 48 timmar (med undantag helger och helgdagar).
- Registreringsnummer.
- Skärmdump på startsidan i appen.
- Vilken telefon som brukas/parkopplas.
- Beskrivning av felet.
KOM IGÅNG
Hur skapar jag ett MyCitroën-konto?
För att skapa ett MyCitroën-konto:
- Logga in på: https://www.services-store.citroen.se/
- Har du inget konto än, välj “Skapa konto”.
- Ange inloggningsuppgifter genom att välja e-postadress och lösenord.
- Fyll i dina personliga uppgifter, uppgifter om bilen och godkänn.
- Du ska få ett meddelande som bekräftar att ditt konto har skapats. Du kommer få ett e-postmeddelande för att godkänna kontot. I mailet, klicka på länken “Aktivera konto”.
Du har 20 dagar på dig att bekräfta prenumerationen, efter detta kommer dina personuppgifter att raderas och du behöver skapa ett nytt konto.
Vi påminner dig om att prenumerationen är gratis.
Efter att ditt konto har skapats och aktiverats, får du ett nytt e-postmeddelande med ditt användarnamn och lösenord, samt en ny länk för att slutföra din registrering.
Vi påminner dig om att prenumerationen är gratis.
Efter att ditt konto har skapats och aktiverats, får du ett nytt e-postmeddelande med ditt användarnamn och lösenord, samt en ny länk för att slutföra din registrering.
Hur skapar jag ett Citroën Services Store-konto?
- Gå till Citroën Services Store.
- Om du har ett MyCitroën-konto kan du logga in med samma inloggningsuppgifter, klicka annars på “Skapa konto”.
- Ange e-postadress och lösenord, klicka på “Skapa konto”.
- Lägg till din bil genom att klicka på “Lägg till bil”.
- Ange chassinummer och klicka på “Lägg till bil”.
- Om bilden stämmer överens med din bil, klicka “Bekräfta”, annars skriv in ditt chassinummer igen.
Varför ska jag skapa ett Citroën Services Store-konto?
Varför ska jag ha ett Citroën Services Store-konto när jag redan har ett MyCitroën-konto?
Behöver jag äga en Citroën för att skapa konto på Citroën Services Store?
Ska jag vänta tills min bil har levererats för att skapa konto på Citroën Services Store?
MITT KONTO
Hur byter jag MyCitroën-lösenord?
Kan jag logga in på Citroën Services Store med samma inloggningsuppgifter som för MyCitroën?
Hur avslutar jag mitt Citroën Services Store-konto?
Vad händer om jag avslutar mitt Services Store-konto?
Jag har ny e-postadress. Hur ändrar jag den på mitt Citroën Services Store-konto?
Den nya e-postadressen kommer automatiskt att ändras i appen MyCitroën också.
Jag har glömt mitt lösenord till mitt Citroën Services Store-konto. Vad ska jag göra?
Du kommer få ett e-postmeddelande med ett nytt lösenord. Det nya lösenordet gäller för appen MyCitroën också.
Hur ändrar jag mina personliga detaljer på mitt Services Store-konto?
ALLMÄNT
Vad är Citroën Services Store?
Finns det en smartphone-app för att skapa ett Citroën Services Store-konto?
Förlorar jag lagrad information om jag avinstallerar MyCitroën-appen?
Varför går det inte att prenumerera på alla tjänster?
Hur prenumererar jag på en tjänst?
AVTAL OCH TJÄNSTER
Jag har ett aktivt avtal för Monitoring, Mapping och Tracking paket, och jag kan inte förnya det före utgångsdatum. Vad ska jag göra?
Jag har ett Connected Services-avtal. Hur häver jag avtalet i händelse av försäljning, stöld, om bilen skrotas eller vid återlämning av leasingbil?
När blir jag debiterad för ett köp inne på Citroën Services Store?
Hur säger jag upp ett Connected Services-avtal?
Var och hur prenumererar eller förnyar jag mitt tillval för farozoner?
Här kan du prenumerera på tillvalet för farozoner:
- Hos återförsäljaren när du köper bilen om det är ett nybilsköp. I sistnämnda fall är det nödvändigt att bilen är köpt i Sverige.
- På ditt konto på Citroën Services Store efter att din bil levererats.
- När ditt avtal för Danger Zone har upphört, gå till Citroën Services Store för att teckna en ny prenumeration för Danger Zone (ettårsperiod).
MINA BILAR
Hur många bilar kan jag ha på mitt konto?
Hur lägger jag till en bil på Mina sidor?
Hur raderar jag en bil från MyCitroën?
Hur lägger jag till en bil under Mina sidor på Citroën Services Store?
- Gå till “Mina sidor” på Citroën Services Store.
- Du kan lägga till en eller flera bilar genom att klicka på “Lägg till bil”.
- Skriv in chassinummer och klicka: “Lägg till bil”
- Om bilden stämmer överens med din bil, klicka “Bekräfta”, (skriv annars in ditt chassinummer igen)
- För att lägga till fler bilar, gå till “Mitt konto” och “Lägg till bil”.
Om jag lägger till en bil under Mina sidor på MyCItroën, kommer den synas på Citroën Services Store?
Om jag säljer min bil, får den nya ägaren tillgång till mina personuppgifter?
Är informationen om min bil och mina resor synliga på mitt Services Store-konto?
Kan jag lägga till en bil köpt utomlands på mitt Citroën Services Store-konto?
Kan jag lägga till flera bilar på mitt Citroën Services Store-konto?
När jag tog bort min bil från mitt Citroën Services Store-konto, är mina tjänster inte längre tillgängliga. Vad ska jag göra?
Om jag tar bort min bil från mitt Citroën Services Store-konto, kan jag fortfarande använda tjänsten/tjänsterna?
Vad händer om jag tar bort min bil från mitt Services Store-konto?
Att du tar bort en bil från Citroën Services Store, innebär att information om bilen försvinner även från appen My Citroën.
Är det möjligt att få uppgifter om bilen på Citroën Services Store?