Hoppa till innehåll
Frågor och svar

FRÅGOR OCH SVAR OM CONNECTED SERVICES    

Om du har frågor om MyCitroën eller Connected Services, kan du se om du hittar svar på din fråga här.

Om du inte hittar svaret här kan du skicka ett mail med nedan uppgifter till connectedservices@kwbruun.se för att få så bra svar och hjälp som möjligt. Förväntad svarstid inom 48 timmar (med undantag helger och helgdagar).
 

  • Registreringsnummer.
  • Skärmdump på startsidan i appen.
  • Vilken telefon som brukas/parkopplas.
  • Beskrivning av felet.

KOM IGÅNG

Hur skapar jag ett MyCitroën-konto?

För att skapa ett MyCitroën-konto:

  1. Logga in på: https://www.services-store.citroen.se/
  2. Har du inget konto än, välj “Skapa konto”.
  3. Ange inloggningsuppgifter genom att välja e-postadress och lösenord.
  4. Fyll i dina personliga uppgifter, uppgifter om bilen och godkänn.
  5. Du ska få ett meddelande som bekräftar att ditt konto har skapats. Du kommer få ett e-postmeddelande för att godkänna kontot. I mailet, klicka på länken “Aktivera konto”.


Du har 20 dagar på dig att bekräfta prenumerationen, efter detta kommer dina personuppgifter att raderas och du behöver skapa ett nytt konto.

Vi påminner dig om att prenumerationen är gratis.  

Efter att ditt konto har skapats och aktiverats, får du ett nytt e-postmeddelande med ditt användarnamn och lösenord, samt en ny länk för att slutföra din registrering.

Vi påminner dig om att prenumerationen är gratis. 

Efter att ditt konto har skapats och aktiverats, får du ett nytt e-postmeddelande med ditt användarnamn och lösenord, samt en ny länk för att slutföra din registrering.


Hur skapar jag ett Citroën Services Store-konto?

  1. Gå till Citroën Services Store.
  2. Om du har ett MyCitroën-konto kan du logga in med samma inloggningsuppgifter, klicka annars på “Skapa konto”.
  3. Ange e-postadress och lösenord, klicka på “Skapa konto”.
  4. Lägg till din bil genom att klicka på “Lägg till bil”.
  5. Ange chassinummer och klicka på “Lägg till bil”.
  6. Om bilden stämmer överens med din bil, klicka “Bekräfta”, annars skriv in ditt chassinummer igen.

Varför ska jag skapa ett Citroën Services Store-konto?

Med ditt Citroën Services Store-konto kan du hantera alla dina connected services hemma från soffan. Besök Citroën Services Store för mer information om Connected Services. 

Varför ska jag ha ett Citroën Services Store-konto när jag redan har ett MyCitroën-konto?

Med ditt Citroën Services Store-konto kan du hantera alla dina Connected Services och även få information om nya erbjudanden. Med ditt Citroën Services Store-konto kan du prenumerera, förlänga eller förnya dina tjänster. Med MyCitroën-appen kan du, i realtid, utnyttja de tjänster du prenumererat på Citroën Services Store-kontot.

Behöver jag äga en Citroën för att skapa konto på Citroën Services Store?

Nej. Citroën Services Store välkomnar alla kunder som är intresserade av våra produkter, oavsett om du äger en Citroën eller inte. Men endast kunder som äger en Citroën kan prenumerera på våra uppkopplade tjänster.

Ska jag vänta tills min bil har levererats för att skapa konto på Citroën Services Store?

Vi rekommenderar att du väntar minst 2 dagar efter att din bil levererats innan du startar en prenumeration på Citroën Services Store, så att din bils chassinummer hinner kopplas till dig som ägare.

MITT KONTO

Hur byter jag MyCitroën-lösenord?

Logga in på ditt MyCitroën-konto. Uppe till höger väljer du “Min profil” och sedan “Mitt lösenord”. Om du har ett Citroën Services Store-konto kommer ditt nya lösenord automatiskt gälla.

Kan jag logga in på Citroën Services Store med samma inloggningsuppgifter som för MyCitroën?

Om du har ett MyCitroën-konto kan du logga in med samma inloggningsuppgifter på Citroën Services Store, genom att klicka på “Logga in”.

Hur avslutar jag mitt Citroën Services Store-konto?

För att säga upp din prenumeration på Citroën Services Store, gå till "Mina Sidor", “Mitt Konto > Mina personuppgifter” skrolla ner, klicka på “Avsluta prenumeration". Detta påverkar inte dina pågående avtal. Om du vill avsluta dina avtal, vänligen kontakta kundsupport.

Vad händer om jag avslutar mitt Services Store-konto?

Om du säger upp din prenumeration får du inte längre information om dina avtal. MEN, att du säger upp din prenumeration påverkar varken dina aktiva tjänster eller dina avtal.

Jag har ny e-postadress. Hur ändrar jag den på mitt Citroën Services Store-konto?

Du kan ändra e-postadressen på ditt Citroën Services Store-konto via ""Mitt konto"" > ""Min personliga information"".

Den nya e-postadressen kommer automatiskt att ändras i appen MyCitroën också.

Jag har glömt mitt lösenord till mitt Citroën Services Store-konto. Vad ska jag göra?

På välkomstsidan Citroën Services Store klickar du “Glömt lösenord”. I mailet, klicka på “OK”.

Du kommer få ett e-postmeddelande med ett nytt lösenord. Det nya lösenordet gäller för appen MyCitroën också.

Hur ändrar jag mina personliga detaljer på mitt Services Store-konto?

Gå till ditt Citroën Services Store-konto, gå till “Mitt konto” > “Personuppgifter” och klicka på pennan och “Ändra”. Eventuella ändringar förs över även till MyCitroën-appen.

ALLMÄNT

Vad är Citroën Services Store?

Citroën Connected Services hanteras på Citroën Services Store. Du kommer att kunna hantera alla Connected Services för din bil helt på egen hand. Besök Citroën Services Store och upptäck Citroën Connected Services. 

Finns det en smartphone-app för att skapa ett Citroën Services Store-konto?

Nej, webbsidan är det enda alternativet för tillfället.

Förlorar jag lagrad information om jag avinstallerar MyCitroën-appen?

Efter att du avinstallerat MyCitroën-appen, kommer all information om din bil (GPS-positioner, påminnelser om service, resehistorik, osv.) att tas bort permanent. Dina personuppgifter kommer fortfarande finnas tillgängliga på din profil under två månader.

Varför går det inte att prenumerera på alla tjänster?

Inte alla uppkopplade tjänster är tillgängliga för alla bilar. Fliken "HEM" på Citroën Services Store filtrerar automatiskt de tjänster som är tillgängliga för din bil. Detta hanterar du via “Tillgängliga tjänster” i övre vänstra hörnet i butiken. 

Hur prenumererar jag på en tjänst?

För att prenumerera på en uppkopplad tjänst, gå till Citroën Services Store. Du behöver skapa ett konto och lägga till din bil med chassinummer. Klicka på "Hem", sen på “Upptäck” för den tjänst du vill ha och “Lägg i varukorg”. Acceptera de allmänna försäljningsvillkoren, klicka på “Fortsätt”, fyll i din fakturaadress och personuppgifter, klicka på “Fortsätt”. Fyll i det säkra betalningsformuläret och klicka på “Ok”. Du kommer inom kort att få en orderbekräftelse med e-post.

AVTAL OCH TJÄNSTER

Jag har ett aktivt avtal för Monitoring, Mapping och Tracking paket, och jag kan inte förnya det före utgångsdatum.  Vad ska jag göra?

Förnyelsen av ett paket görs på avtalets sista giltighetsdag. Du kommer inte kunna förnya ditt paket före eller efter avtalets sista giltighetsdag, så du är tvungen att förnya ditt avtal på sista giltighetsdagen för att utnyttja tjänsterna i ditt paket.

Jag har ett Connected Services-avtal. Hur häver jag avtalet i händelse av försäljning, stöld, om bilen skrotas eller vid återlämning av leasingbil?

Om du har ett Connected Services-avtal (Teletjänster, Connected 3D Navigation, SpeedCam/Farozoner), ska du, efter en vidareförsäljning av din bil, slutet av en leasingperiod, skrotning eller stöld, informera oss för att avsluta ditt avtal. Vänligen kontakta Citroën kundsupport per post, telefon eller via vårt webbformulär.

När blir jag debiterad för ett köp inne på Citroën Services Store?

Ditt konto kommer att debiteras 14 dagar efter att tjänsten aktiverats. Du kommer få en bekräftelse via e-post. 

Hur säger jag upp ett Connected Services-avtal?

Om du vill avsluta ett Connected Services-avtal, kontakta Citroën Kundsupport per telefon eller genom kontaktformuläret. All information om Citroën Services Store hittar du längst ner på sidan, under “Kontakt”.

Var och hur prenumererar eller förnyar jag mitt tillval för farozoner?

Här kan du prenumerera på tillvalet för farozoner:

  • Hos återförsäljaren när du köper bilen om det är ett nybilsköp. I sistnämnda fall är det nödvändigt att bilen är köpt i Sverige.
  • På ditt konto på Citroën Services Store efter att din bil levererats.
  • När ditt avtal för Danger Zone har upphört, gå till Citroën Services Store för att teckna en ny prenumeration för Danger Zone (ettårsperiod). 

MINA BILAR

Hur många bilar kan jag ha på mitt konto? 

Du kan lägga till från en till tio bilar på ditt konto.

Hur lägger jag till en bil på Mina sidor?

På Services Store kan du lägga till en eller fler bilar genom att klicka på “Mitt konto”, “Min bil”, “Hantera mina bilar" och sedan på knappen “Lägg till bil”. Ange uppgifterna om din bil och klicka på knappen "Godkänn".

Hur raderar jag en bil från MyCitroën?

Gå till ditt MyCitroën-konto. Du kan ta bort en eller flera bilar genom att klicka på “Min bil”, “Hantera mina bilar”. Under rubriken “Välj bil”, klicka på “Ta bort bil”. Om du tar bort en bil under Mina sidor på MyCitroën, försvinner den även från Mina sidor på Citroën Services Store. "

Hur lägger jag till en bil under Mina sidor på Citroën Services Store?

  1. Gå till “Mina sidor” på Citroën Services Store.
  2. Du kan lägga till en eller flera bilar genom att klicka på “Lägg till bil”.
  3. Skriv in chassinummer och klicka: “Lägg till bil”
  4. Om bilden stämmer överens med din bil, klicka “Bekräfta”, (skriv annars in ditt chassinummer igen) 
  5. För att lägga till fler bilar, gå till “Mitt konto” och “Lägg till bil”.

Om jag lägger till en bil under Mina sidor på MyCItroën, kommer den synas på Citroën Services Store?

Ditt MyCitroën-konto och Citroën Services Store-konto är samma. De är sammanlänkade och ändringar som görs på det ena kontot syns på det andra. 

Om jag säljer min bil, får den nya ägaren tillgång till mina personuppgifter?

Om du säljer din bil, ja. Om du inte vill att den nya ägaren ska få tillgång till din personliga information, kan du avsluta dina avtal genom att kontakta kundsupport.

Är informationen om min bil och mina resor synliga på mitt Services Store-konto?

Nej, men du hittar denna information under Mina sidor på MyCitroën. 

Kan jag lägga till en bil köpt utomlands på mitt Citroën Services Store-konto?

Ja, skriv in chassinummer i avsett fält. 

Kan jag lägga till flera bilar på mitt Citroën Services Store-konto?

Ja, du anger chassinummer i fältet "Lägg till bil" på "Mitt konto". Den nya bilen läggs automatiskt till i MyCitroën-appen.

När jag tog bort min bil från mitt Citroën Services Store-konto, är mina tjänster inte längre tillgängliga. Vad ska jag göra?

Du behöver lägga till bilen igen på ditt Citroën Services Store-konto. 

Om jag tar bort min bil från mitt Citroën Services Store-konto, kan jag fortfarande använda tjänsten/tjänsterna?

Ja. Att du tagit bort en bil från din konto påverkar inte de tjänster du prenumererar på. Vill du se dina aktiva avtal, behöver du lägga till din bil igen på ditt konto. 

Vad händer om jag tar bort min bil från mitt Services Store-konto?

Om du tar bort din bil från ditt Citroën Services Store-konto, kommer du inte kunna se dina aktiva avtal eller prenumerera på en tjänst. MEN, att du tar bort en bil påverkar varken dina aktiva tjänster eller dina avtal.

Att du tar bort en bil från Citroën Services Store, innebär att information om bilen försvinner även från appen My Citroën.

Är det möjligt att få uppgifter om bilen på Citroën Services Store?

Nej, Citroën Services Store kan inte ge information om din bil. All information om din bil hittar du på ditt MyCitroën-konto.