Citroën lanserar en ny varumärkeskampanj under budskapet "Our vision of mobility is born of your desire for freedom". Den här nya internationella filmen har signaturen CITROËN INSPIRED BY YOU, ett varumärke som inspirerats i nästan 100 år av människors liv, deras önskan om mobilitet och frihet genom generationer. Filmen berättar om den episka resan som varumärket Citroën gjort, med några av de mest ikoniska bilarna vi tillverkat.
Från 2CV till CX, från Traction till Méhari, från Typ H till Visa, från CX till C4 Cactus, via vår konceptbil CXperience, C3 Aircross eller C4 Cactus. Citroën har följt människor i åratal, deras drömmar om äventyr, familjeturer och möten med vänner genom att erbjuda bilar som skapar värde i deras liv. Den nya kampanjen illustrerar hur historien började 1919: "Vår vision om rörlighet är född ur din önskan om frihet". Filmen transporterar oss genom olika tider, där modeller från märket följer en liftares önskan om frihet. I filmen åker han med var och en av dessa ikoniska modeller...
2CV gjorde sitt första framträdande på Paris Motor Show 1948. 2CV beskrevs som "fyra hjul under ett paraply" och den var byggt för att den skulle kunna "bära en korg med ägg över ett fält utan att något skulle krossas". 2CV var en stor succé och totalt producerades 3,868,634 fordon.
Känd världen över och ofta renoverad som en retro foodtruck är Typ H ett ikoniskt fordon som har påvisat effektiviteten och nyttan i sin innovativa design i över 40 år. Totalt producerades 473.289 fordon.